Dag 256 van mijn 365 dagenproject van Natuurieker Natuur en Welzijn

Dag 256 van mijn 365 dagenproject van Natuurieker Natuur en Welzijn.


Vandaag heb ik even een paar uurtjes geprofiteerd van het mooie nazomer weer. Ik besloot om naar een klein natuurgebiedje in de buurt te gaan. Gewoon even lekker rondstruinen en de rust zoeken, het is een plek waar ik vaak geen andere mensen zie.
Mijn doel was om maar eens te kijken hoe het daar met de paddenstoelen was.
Nou het was nog heel magertjes met de paddenstoelen, maar je hebt er niet veel nodig om je een tijdje mee te vermaken.
Ik vond deze heel kleine mycena-zwammetjes op een dennenappel. Hoe kleiner de paddenstoeltjes, hoe leuker ik het vind om daar fotografisch mee te experimenteren. De zon scheen door het bos en zorgde nog voor wat extra sfeer.
Ik ben wel content met deze "sprookjesbos"-foto.



Reacties

  1. Hoi Coby,
    Paddenstoelen duiken steeds meer op. Het lijkt er op dat de droge zomer in ieder geval in West Nederland niet veel hinder heeft veroorzaakt. Een paar dagen geleden zag ik bijvoorbeeld een viertal vliegenzwammen. Vreemd genoeg waren die twee dagen later op één na weg. Meegenomen door mensen of - veel waarschijnlijker - opgegeten door damherten, zoals ik al eens eerder heb meegemaakt.
    Ik ben het overigens met je eens dat het veel aantrekkelijker, en ook makkelijker, is om je met kleine zwammetjes en mosjes bezig te houden dan met grote.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland