Dag 269 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 269 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Vanmiddag had ik de kans om er nog even een uurtje op uit te gaan en ik besloot om op zoek te gaan naar paddenstoelen. En zo kwam ik dit kleine zwammetje tegen. Ik verbaas me altijd over de kracht die zo'n zwammetje heeft, kijk maar eens hoeveel blad en aarde het omhoog heeft geduwd!
Als je goed kijkt kun je ook nog het "huidje" (velum) zien waar het zwammetje uit is gekomen.
Heerlijk om zo even in de natuur te verblijven, de wind en de zon te voelen, te ruiken dat het herfst is en je te verwonderen over wat er allemaal te zien en te horen is.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland