Dag 248 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 248 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Ik had vandaag een dag die ik helemaal naar mijn eigen wens kon invullen en daar ben ik vanmorgen direct mee begonnen.
Al bij het ochtendgloren zat ik in de vogelkijkhut van Diependal. De dag begon hier met een prachtige rode zon en een beetje nevel. 
De opgaande zon in combinatie met het beetje mist gaf even de mogelijkheid voor mooie sfeervolle opnamen zoals van deze Grote_zilverreiger
Het werd een fijne ochtend met heel veel reigers, aalscholvers, watersnippen en diverse roofvogels. Vaak zaten de dieren wat ver weg voor echt mooie opnamen, maar ik heb genoten van al het gedrag van de vogels.
Er was zoveel te beleven dat ik er waarschijnlijk een van de komende dagen nog wel eens weer op terug kom als ik alle opnamen heb uitgezocht.
Ik begreep later dat we hier in Drenthe aanzienlijk beter weer hebben gehad dan in grote delen elders Nederland, ik voel me dus wel dubbel een een geluksvogel.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland