Dag 246 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 246 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vanmiddag was ik in het Echtener Paradijs een natuurgebied bij het Drentse dorpje Echten. Een schitterend en gevarieerd natuurgebied ik kom er eigenlijk maar heel zelden, maar dat moet toch eens veranderen.
Ik was er nu om al wandelend te overleggen over een mooie samenwerking die o.a. in dit mooie gebied zal plaatsvinden, hoe mooi kun je het hebben.
Als je als twee natuurliefhebbers in de natuur loopt zie je natuurlijk ook van alles, zo stonden we opeens oog in oog met een flinke adder, ik schrok en de adder ook, dus die verdween veilig onder een struik,voor we er een opname van konden maken, maar het is sowieso prachtig om even een adder te zien.
Dit mooie landschap liep niet weg en is de blikvanger van deze mooie middag in de natuur en een prachtige inspiratiebron voor ons "werkoverleg".



Reacties

  1. Dag Cobie.
    Reactie op 240 t/m 246. De truc met zoet fruit werkt prima bij insecten zoals wespen. Ik heb het al meerdere malen gezien om vlinders te lokken, vooral in vlindertuinen en in (sub)tropische landen.
    Zonnedauw is en blijft een aantrekkelijk plantje, maar tegelijkertijd valt het niet mee om er aansprekende platen van te maken. Met geduld en een volle prullenbak kom je er echter wel.
    Gaaf om tijdens een wandeling verrast te worden door een adder. Helaas overkomt mij dat in het westen niet, maar zo heeft ieder gebied wel wat.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland