Dag 262 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 262 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het diertje op de foto heeft mijn geduld flink op de proef gesteld. Het is een heidesabelsprinkhaan, je ziet ze niet zo heel vaak en ze komen zoals de naam al zegt voor op droge heidevelden. Deze soort sprinkhaan heeft heel korte vleugeltjes, zo kort dat ze niet kunnen vliegen, wellicht verklaart dat ook wel hun vaak wat verborgen leefwijze.
Omdat ik ze niet zo vaak zie wou ik er toch wel even mijn best voor doen om er een aardige foto van te maken en het is ook een fraaie soort om te zien.
Het was een kwestie van geduld en het sprinkhaantje goed in de gaten blijven houden tot het op een acceptabele plek zou gaan zitten.
Uiteindelijk zat ze even mooi vrij en kon ik deze opname maken.



Reacties

  1. Leuke sprinkhaansoort, en soms moet je inderdaad geduld hebben om je onderwerp mooi vast te kunnen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland