Dag 253 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 253 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Heb je je wel eens afgevraagd hoe een spechtennest er van binnen uitziet?
Je kan een spechten horen en zien als ze een nestholte hakken in een boom, maar je kunt er eigenlijk nooit in kijken.
Nu kwam ik een oude berkenstam tegen waar een spechtennest in was gehakt. de boomstam was zo vermomd dat hij was om gevallen en in stukken gebroken.
Ook precies daar waar het spechtennest zat was de boomstam gebroken.
Dit gaf me de kans om eens te kijken wat er in zo'n nest zit. Nou ik kan vertellen dat het een heerlijk zacht bedje is van houtsnippertjes, dennennaaldjes en eikenblaadjes, dat allemaal mooi in elkaar gewerkt.
Ik vond het leuk om dat eens te kunnen bekijken en door het hier als blikvanger van de dag te laten zien,krijgt iedereen een niet alledaags inkijkje in een spechtennest.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland