Dag 206 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 206 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Weer is het gelukt om vanmorgen de zon op te zien gaan in de natuur. Helaas trok daarna de lucht wat dicht, maar dat was natuurlijk wel aangenaam voor de temperatuur. Deze ochtend heb ik niet rondgesjouwd, maar heb stilletjes vanuit mijn mobiele schuilhut gekeken naar al het moois dat zich ter plaatse zou laten zien.
Allerlei vogelsoorten lieten zich weer bewonderen. Een aantal dagen geleden had ik al gezien dat er een groepje watersnippen was afgekomen op het gedeeltelijk droogvallende ven.
Op de modderige stukjes is het goed toeven voor deze prachtige vogelsoort die vaak nogal schuw is. Tot nu toe waren de #watersnippen dan ook alleen maar te zien op respectabele afstand. Maar vanmorgen nadat ik al enkele uren in mijn auto had gezeten, zag ik opeens dat er een watersnip heel dichtbij zat. Tussen het riet door kon ik onder andere deze opname maken. Ik moet zeggen dat ik er blij mee ben, Het was al leuk de watersnippen vanuit de verte te zien, maar zo dichtbij was echt even het cadeautje van de dag.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland