Dag 201 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 201 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vandaag nog even terugblikken op de mooie ochtend van gisteren. Op het filmpje van gisteren van de lepelaar is goed te horen dat er ook kokmeeuwen waren. Een behoorlijke kolonie met flink wat jonge vogels. Terwijl ik een jonge kokmeeuw probeerde te fotograferen kwam er opeens een jonge kwikstaart aangevlogen die pardoes op de kop van de kokmeeuw landde, een erg koddig gezicht. Het duurde maar heel even voor de de kwikstaart in de gaten had dat hij niet op een mollenhoop was geland. Je ziet hier de kwikstaart echt ook nieuwsgierig naar beneden kijken, zo van waar ben ik nu beland. Zodra hij zijn vergissing begreep vloog hij weer van de kokmeeuw af. De kokmeeuw was volgens mij te beduusd van het gebeuren om te reageren, dat had ik wel verwacht want kokmeeuwen kunnen immers fel reageren.
Hoe dan ook het was even een niet alledaags momentje dat ik graag even deel als foto van mijn project.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland