Dag 208 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 208  van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Wat weer een bloedwarme dag. Vanmorgen om 7 uur buiten ontbijten was heerlijk, maar daarna steeg het kwik weer tot temperaturen die mij niet kunnen bekoren. Wel prima voor de was trouwens, die droogde ook in een recordtijd.
Mijn foto van de dag hoop ik eigenlijk nog te maken vandaag als de bloedmaan tevoorschijn komt, maar dat is pas later vanavond.
Ik heb besloten om daarom eerst maar eens even een prachtig vogeltje in de schijnwerper te zetten die ik afgelopen week regelmatig heb gezien als ik in alle vroegte al in de natuur was. Het is een oeverloper, een klein steltlopertje, zoals je ziet een prachtig elegant vogeltje. Je ziet ze met name aan oevers op modderige stukjes druk heen en weer lopen op zoek aar voedsel. Je krijgt niet zo vaak de kans om dit soort foto's te maken omdat ze redelijk schuw zijn. Echter als je rustig de tijd neemt krijg je soms toch dit soort kansen. En de tijd nemen is bij deze vogels niet zo moeilijk want door hun bedrijvigheid zijn ze erg leuk om naar te kijken.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland