Dag 190 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 190 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Een van mijn dromen voor mijn tuin is de aanwezigheid van heel veel mooie grote stokrozen. Deze droom is helaas nog niet uitgekomen. Het wil me maar niet lukken, hoe goed ik er ook voor wil zorgen, het blijft tobben met de stokrozen. Heel lang heb ik het daarom maar niet meer geprobeerd. Echter eind vorig jaar kon ik een paar plantjes krijgen en dacht ik probeer het weer eens. De hele winter leken ze het prima te redden, totdat we eind februari opeens nog een heel koude week kregen. Daar konden de stokrozen niet tegen. Tot mijn verrassing kwam er later toch nog eentje weer tevoorschijn. Het is maar een mini stokroosje geworden maar de eerste bloem zit eraan en hij is prachtig! Een heel mooie kleur vind ik zelf, er zitten nog een aantal knoppen aan, ik kan me er al op verheugen dat die ook open gaan. Mijn droom is zo nog niet echt in vervulling gegaan, maar ik ga vast proberen er volgend jaar wat meer te hebben.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland