Dag 196 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 196 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het is nu toch wel echt vlindertijd en vlinders maken me blij als ik ze zo zie rond fladderen. Dit hooibeestje is echter niet zo'n opvallend vlindertje. Het vliegt laag bij de grond gaat vaak op de grond zitten of verscholen tussen het gras. Daar zit het dan met samengevouwen vleugels en je kijkt er zomaar overheen als je niet goed oplet.
Toch is het de moeite waard om er naar uit te kijken want als je de kans krijgt hooibeestjes goed te bekijken, zul je zien hoe mooi deze onopvallende vlindertjes zijn.
Ik had de kans om er weer eens eentje met de macrolens te kunnen vastleggen en dan zie je mooi alle verschillende bruine en oranje kleurschakeringen en kijk ook eens hoe mooi de ogen zijn.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland