Dag 183 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 183  van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vanmorgen werd ik verrast met een bak vol heerlijke kruisbessen. Kruisbessen herinneren me aan mijn jeugd, met heel veel bessenstruiken in de tuin. Van de kruisbessen, die wij als kinderen plukten en schoon maakten, maakte mijn moeder vele potten jam. Ik moet zeggen dat ik nooit zo heel dol was op die jam. De kruisbessen werden echter ook toegevoegd aan vruchtenbowl die werd bewaard in weckflessen en als er iets te vieren was werd zo'n fles geopend en werden de speciale bowlglaasjes gevuld, dat vond ik wel een enorme verwennerij.
Deze kruisbessen eet ik gewoon lekker zo uit het handje en onderwijl haal ik mijn herinnering nog eens op.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland