Dag 211 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 211 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vanmorgen zag ik opeens deze heidelibel zitten, ik denk een bruinrode heidelibel. Hij zat mooi vrij met op de achtergrond bloeiende hortensia's.
Dat leek me een fraaie combinatie en als de achtergrond vaag is zie je niet dat de hortensia's deels verbrand zijn door de zon. Midden overdag heb je met dit weer natuurlijk keihard licht, maar ik ben toch alleszins tevreden over dit resultaat.


Reacties

  1. Hoi Coby,
    Reactie op 204 t/m 211. Heet was het, droog was het. Als je de natuur in wilt kan je inderdaad het best zo vroeg mogelijk gaan is ook mijn ervaring. Het is dan ook nog verrassend wat je dan tegen kunt komen. Libellen zoals de heidelibellen zag al ik ook al vroeg, soms nog met gespreide vleugels opwarmend. Qua vogels moet je een beetje geluk hebben in deze tijd van het jaar, maar met wat geduld blijkt er toch genoeg te zien. De natuur snakt naar water. Ik ben benieuwd wat de invloed van de langdurige droogte zal zijn.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland