Dag 205 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 205 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het begint al een beetje routine te worden dat ik 's ochtends om half zes in de natuur ben. Deze ochtend had ik gezelschap van een andere vroege vogel en het was leuk om samen te genieten van al het moois dat de natuur voor ons in petto had en te ervaren dat onze manier van natuurbeleving behoorlijk overeen komt.
Er is zoveel te genieten zo'n ochtend, de opkomende zon, een kraaiende haan heel in de verte, een ven waar de vogels steeds actiever werden, langzaam opkomende mist beschenen door de opkomende zon.
Er was deze ook deze haagwinde of zoals wij als kind leerden pispotje, een heel algemeen voorkomende plant die zich graag overal omheen slingert. Ook zo'n "gewone" plant wordt heel bijzonder als hij wordt beschenen door de ochtendzon.
Al met al weer een heerlijke ochtend en voor morgen zal ik de wekker weer op tijd zetten want ik heb de smaak nu echt te pakken van dit ochtendritueel.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland