Dag 184 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 184 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Zoals ik al heb verteld ben ik voortdurend bezig om mijn tuin aantrekkelijker te maken voor allerlei dieren. Zo heb ik een insectenhotel gemaakt en hangt er een schijf hout met gaten voor de wilde bijen. Sinds een maand hangt er ook een bijenobservatienestkast. Deze observatiekast is echt een geweldige aanwinst. Niet alleen hadden de (masker-?) bijtjes de kast al binnen twee dagen gevonden, maar het is ook enorm interessant om zelf te kunnen zien wat er in zo'n nestkast gebeurt. Zo heb ik de bijtjes stuifmeel naar binnen zien brengen, ze eitjes zien leggen. 's nachts bleken de bijtjes in de nestgang te slapen. Nu is het zover dat de larven de stuifmeel opgegeten hebben en zie je dat er al een larve is verpopt. Uiteraard blijf ik het op de voet volgen. Ik kan iedereen zo'n kastje aanraden, je biedt wilde bijen nestgelegenheid en zelf heb je er een fantastische natuurbelevenis bij, ook superleuk voor kinderen!


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland