Dag 185 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 185 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Gisteren heeft hier een Tjiftjaf een tijdelijk territorium ingesteld en dat zullen we weten. Van 's morgens vroeg tot laat in de avond laat hij ons horen dat hij er is. Als hij nu een geweldige zanger zou zijn, zoals bijvoorbeeld de merel of de roodborst, dan zou dat prachtig zijn om de hele dag van te kunnen genieten. Maar nee, dit heerschap kan niet mooi zingen, hij beperkt zich heel narcistisch tot het voortdurend scanderen van zijn naam: "TjiftjafTjiftjaf..." Af en toe zou ik willen dat er "uit"-knop op zou zitten, anderzijds moet toch ook toegeven dat ik eigenlijk ook wel weer bewondering heb voor dit kleine beestje, het is me toch ook wel een prestatie om de hele dag zo luidkeels van je te laten horen. Ach en daarom mag hij vandaag toch even in de schijnwerpers. Hij voelde vermoedelijk al aan dat ik niet al te positief over hem zou schrijven, dus hij was niet super meewerkend voor een mooi plaatje.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland