Dag 240 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 240 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vandaag wil ik even dit kleine kruisspinnetje in de schijnwerper zetten. Toen ik het spinnetje zag zitten moest ik weer lachen om wat het beestje vorige week veroorzaakte. 
Ik had een afspraak dat iemand iets bij me zou komen afleveren. Het was prima geregeld en op het aangegeven tijdstip zag ik iemand naar mijn voordeur lopen. Een soort Jerommeke met een keurig gel-kuifje. Ik zag hem wat vreemde armgebaren maken toen hij voor de deur stond en vroeg me af wat hij aan het doen was, maar toen hoorde ik de deurbel.
Jerommeke regelde het een en ander voor mijn pakketje en toen dat afgehandeld was keek hij me aan en vroeg: "mevrouw u gebruikt deze voordeur vast niet zo vaak." Ik keek hem verbaast aan en hij vervolgde: " ja ik liep net door een heel groot spinnenweb" ik zag dat hij er nog van griezelde.
Ik vertelde hem dat mijn voordeur gewoon dagelijks wordt gebruikt en dat een spin zo'n web in een nacht kan weven. De man keek me zeer ongelovig aan en ik kon aan hem zien dat hij mijn verhaal niet wilde geloven, ik weet niet welk verhaal hij later thuis heeft verteld, maar kan me er van alles bij voorstellen.
Vanmorgen zag ik het spinnetje dus weer zitten en die heeft heel wijs nu een plek gekozen naast het looppad en zat in een prachtig web van zeker wel 50 cm doorsnee.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland