Dag 233 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 233 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het is een drukte van belang bij mijn insectenvoederplek. Het is te merken dat er veel wespen zijn dit jaar en ze hebben elkaar blijkbaar ook verteld waar ze moeten zijn voor eten, want hun aantal neemt nog dagelijks toe. Het zijn hoofdzakelijk "gewone" wespen, maar vandaag zat er ook een Franse veldwesp tussen. Die is wat groter en heeft oranje/gele poten en antennen. Hij verzoop bijna in de vogelwaterbak en daar heb ik hem even weer uitgevist. Als wederdienst wou hij wel even voor mij poseren. Het geeft altijd wel een indrukwekkend beeld zo'n vooraanzicht en bovendien kun je de mooie ogen zo ook even goed bekijken. Alle korreltjes op de foto is trouwens vogelvoer want ook de vogels krijgen nog regelmatig even een beetje voer en stellen dat ook op prijs.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland