Dag 214 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 214 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vanmorgen kon ik mijn eerste druiventros van de struik knippen. Ze zijn heerlijk zoet, het vele zonlicht en de hoge temperaturen zullen hier ongetwijfeld aan bijdragen. De merel had een aantal dagen geleden al ontdekt dat de druiven lekker beginnen te worden.

Ik leg me er altijd maar bij neer dat ik mijn fruit met de dieren in mijn tuin moet delen. Ik werk niet met netten of iets dergelijks want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er een vogel verstrikt raakt in mijn netten.Mijn motto is dus "eerlijk delen en wie je 's winter voedt moet je ook 's zomers voeden".Met deze droogte is een lekker zoet en sappig druifje natuurlijk een feestmaal voor de merels en ik smikkel met plezier van deze mooi tros.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland