Dag 235 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 235 van mijn 365 dagenproject van  Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Na het toch wel wat wrede verhaal over de bijenwolf van gisteren, vandaag ter compensatie een "zacht" plaatje. Toen ik gisteren even naar de dode fitis was wezen kijken kreeg ik ook nog een paar mooie donzige veertjes. Ja iedereen in mijn omgeving weet dat ze me een plezier doen met veren en veertjes. Dit is een heel prachtig veertje, super zacht, je zou het eigenlijk even moeten kunnen voelen, maar wellicht kun je je er wel een voorstelling van maken als je de foto goed bekijkt.
Er is een uitspraak dat iets "vederlicht" is, dan is iets dus heel erg licht. Een veertje weegt ook werkelijk niks, dat was bij het maken van de foto wel heel duidelijk merkbaar. Ieder zuchtje wind wou het veertje meenemen de lucht in. Het was dus even goed zoeken naar een plekje zoveel mogelijk uit de wind.Dat is gelukt en zo krijgt het veertje vandaag de hoofdrol.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland