Dag 213 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 213 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Een ooievaar is een statige verschijning en mede door zijn grootte een opvallende vogel. Ik vind het prachtige vogels om te zien. Op de foto een jonge ooievaar, je kunt zien dat de snavel nog niet de kenmerkende felrode kleur heeft zoals bij de volwassen dieren.
Momenteel zie je hier in de omgeving grote groepen ooievaars bijeen. Nauwgezet speuren ze de landerijen af naar voedsel. Mooi om naar te kijken en tegelijkertijd hou ik mijn hart vast voor alle andere dieren, ik vraag me regelmatig af of je bij zoveel grote foeragerende vogels niet het gevaar loopt dat er echt niks meer overblijft aan andere diertjes. Vooral nu het zo droog is en het voor heel veel dieren toch al lastig is om te overleven.
Toch blijf ik altijd weer even staan bij de ooievaars want het zijn wel heel fraaie dieren en het is mooi om hun gedrag te observeren.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland