Dag 224 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 224 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Zoals ik al vaker heb verteld, ben ik bezig om mijn tuin steeds diervriendelijker te maken. In het kader daarvan heb ik ook de dropplant(Agastache) een plekje in mijn tuin gegeven. Het is een plant die veel vlinders en bijen trekt. Met de voorbije periode van hitte en droogte, zijn het nog geen flinke pollen geworden. De dropplant werd desondanks vandaag goed bezocht door insecten zoals deze mooie akkerhommel. Naast aantrekkelijk voor insecten is het ook een mooie plant voor vogels die in de winter graag de zaden uit de uitgebloeide aren komen pikken, dus nooit voor de winter je planten afknippen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland