Dag 227 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 227 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.




Nou het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar eindelijk is het dan toch gelukt, een kolibrievlinder op de foto gezet.
Ik zag overal berichtjes en foto's van mensen die deze toch wel bijzondere vlinder in hun tuin hadden gezien.
De afgelopen jaren zag ik ze ook telkens op mijn witte phloxen, maar dit jaar zocht ik de bloemen tevergeefs af.
Tot ik een aantal dagen opeens eentje zag vliegen, maar zo druk en onrustig dat ik niet eens hoefde denken aan een foto. maar ik wist in elk geval dat ze mijn tuin toch nog konden vinden.
Zo ging dat een paar dagen achtereen, wel zien en bewonderen maar geen foto's kunnen maken, tot vanmiddag.
Uiteindelijk lukte het om nu toch een paar opnamen te maken van deze fraaie en vreselijk ongedurige vlinder en weer zat hij op de witte phloxen, alhoewel nu ook andere bloemen werden bezocht.
Ik ben er blij mee dat ik ze toch weer in mijn tuin heb kunnen verwelkomen en nu ook eentje kan laten zien.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland