Dag 222 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 222 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Je ziet niet altijd wat je denkt dat je ziet. Dat bleek maar weer eens toen ik deze foto maakte. Ik zag twee parende koolwitjes landen op mijn witte Phloxen. Daar wilde ik wel even een foto van maken, immers een leuk plaatje van witte vlinders op een witte bloem.
Het viel me op dat de bovenste vlinder meteen nectar ging halen uit de bloem, dat had ik parende vlinders volgens mij nog nooit zien doen. De onderste vlinder deed niets en hing er gewoon bij.
Na een tijdje vloog het paartje van de bloem en zag ik dat ze elkaar loslieten, de onderste vlinder viel daarbij op de grond.
Hij bewoog niet en nieuwsgierig als ik ben moet ik dan even kijken wat er aan de hand is.
Tot mijn stomme verbazing zag ik dat de vlinder helemaal geen kop had en dus ook morsdood was.
Als je de foto goed bekijkt zie je inderdaad ook dat de onderste vlinder geen kop heeft.
Ik heb zo'n bizarre situatie nog niet eerder gezien en vraag me af wat er precies gebeurd is
.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland