Dag 348 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 348 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vandaag werd ik vermaakt (en afgeleid) door een gaai. Ik had afgelopen week een netje met pinda's gekocht eigenlijk bedoeld voor de koolmezen.
Ik had reeds gezien dat het netje opvallend snel leger werd en vermoedde al dat daar een grotere vogel voor verantwoordelijk was.
Vandaag bleek wie de dader was en ik moet zeggen dat ik dat leuk vind. Gaaien zijn prachtige vogels en het is prachtig om hun gedrag te zien.
Telkens werd er een pinda uit het netje gepeuterd en daarmee vloog hij weg om die elders op te peuzelen.
Als hij een al door de mezen leeggehaalde dop trof,werd die op de grond gegooid.
Op de foto zie je hem klaar zitten om de sprong naar het netje weer te maken.
Ik zal hem lekker blijven verwennen en hoop als dank dan ook nog eens opnamen te kunnen maken bij wat betere lichtomstandigheden, nu moest ik de ISO enorm opdraaien en dat kun je toch wel zien.
Zo blijft er altijd wel weer een wens over. Het was overigens de hele dag druk met vogeltjes,kool-en pimpelmezen, vinken, huismussen en een heggenmus en een roodborstje en de merels liepen fijn te rommelen tussen het afgevallen blad in de tuin.



Reacties

  1. Die mag hier ook pinda's komen halen ;-))
    Prachtige foto van deze mooie vogel Coby, mooie pose.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland