Dag 339 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 339 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vandaag was ik de hele dag thuis. bezig met van alles. Zo heb ik maar eens weer een pan pompoenensoep gemaakt.
Op zo'n dag houd ik ook mijn vogelvoederplek in de gaten. Het valt me op dat er heel snel paniek is als ze maar even wat beweging bespeuren. Ik wijt dat onder andere aan het enorme verlies aan schuilplek die verloren is gegaan door al het bomenkappen achter mijn tuin. Maar wellicht is er ook nog wel een andere oorzaak, ik zag gisteren een enorme snelle vogel vlak over de pergola scheren, vermoedelijk een sperwer. Tja en als die zijn oog op de voederplek heeft laten vallen kan dat ook heel goed de reden van de schichtigheid bij alle vogeltjes. Vooralsnog krijg ik weinig kans op het maken van leuke foto's maar deze koolmees liet zich toch even vastleggen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland