Dag 328 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 328 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Dit bericht had eigenlijk gisteren 25 november al geplaatst moeten worden. Dat lukte me echter niet meer, daarom vandaag alsnog dit berichtje. Ik was gisteren de hele dag onderweg en had alleen mijn mobieltje bij me. Toen ik deze groep Grote Canadese Ganzen tegenkwam wilde ik daar toch even een plaatje van maken. Het grijze weer en de afstand zorgen voor een kwalitatief niet al te beste opname maar ik vind het tafereel wel mooi. Zoals de naam al zegt hoort deze ganzensoort van oorsprong hier niet thuis. Uit parken ontsnapte dieren bleken zich hier in Nederland echter prima thuis te voelen en zo is hun aantal enorm gegroeid en kom je op vele plaatsen deze ganzen wel tegen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland