Dag 315 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 315 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het valt me op dat er 's avonds heel veel vlindertjes vliegen. Ik zie er echt heel veel in het licht van de autolampen. Vermoedelijk zijn meeste van die vlinders Grote Wintervlinders, die vliegen momenteel en zijn een algemeen voorkomende nachtvlindersoort.
Op de foto ook een Grote Wintervlinder, die zat roerloos in de regen op de grond. Ik heb hem even onder een afdakje op een droog plekje gezet en toen ik later weer kwam kijken was hij weer weg.
Dit is trouwens een mannetje,de vrouwtjes hebben geen vleugels en kunnen dus niet vliegen. Dus de mannetjes moeten het vliegwerk doen en actief op zoek naar vrouwtjes.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland