Dag 320 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 320 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vanmiddag ben ik er nog even op uit geweest voor een rondje in de omgeving. Zo heb ik onder andere een tijdje zitten genieten van jagende reigers. Ze bleven op behoorlijke afstand, maar met een verrekijker kon ik ze toch mooi bekijken. Op een gegeven moment was er een blauwe reiger die net binnen het bereik van mijn camera kwam. Hij liep op met het schaap en het was duidelijk dat hij een slachtoffer in het vizier had. Even later bleek dat juist te zijn en pikte hij een muis uit het gras. Ik vond het opmerkelijk dat de reiger eerst even uitgebreid zijn hals ging krabben voor hij het muisje naar binnen werkte. Ook apart dat het schaap gewoon zijn aandacht bij het grazen hield en totaal een geen interesse had voor de reiger en zijn slachtoffer.
Eten en gegeten worden is in de natuur de gewoonste zaak van de wereld en geen schaap die tegen een reiger zal zeggen: "hé, zou je niet eens vegetariër worden,gemene muizenmoordenaar?"


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland