Dag 314 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 314 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Gisteren liet ik een foto zien van een afgezaagde boom en vertelde ik treurig te zijn dat de gemeente een grote kaalslag heeft gemaakt van een bomenstrook. Vandaag was er ook een kaalslag en wel in mijn eigen voortuin. En laat ik daar nu juist heel blij van worden. Wat is het verschil? Wel de gemeente laat het bij een kaalslag en herplant geen enkele boom.
In mijn tuin zijn taxusstruiken en buxushagen weggehaald en daarvoor in de plaats komen o.a vlinderstruiken en bloeiende haagjes en andere vlinder- en bijenplanten, zodat de tuin nog aanzienlijk diervriendelijker zal worden.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland