Dag 307 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 307 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Ik heb vandaag genoten van de geweldige sportprestatie van Epke Zonderland, die zoals je wellicht hebt gezien of gehoord, voor de derde keer wereldkampioen turnen aan de rekstok, geworden, wat een fantastische atleet!
Maar voor die tijd ben ik nog even de natuur in geweest en heb wat rondgestruind met mijn camera.
Toen ik bezig was met het fotograferen van een #vliegenzwam, zag ik daar ook #vliegen op zitte
n. Er zijn vliegen die speciaal op paddenstoelen voorkomen en zo zat deze vlieg op de steel van een vliegenzwam.
Ik vind insecten er altijd zo interessant uitzien en dat kun je het best zichtbaar maken door er met de macrolens opnamen van te maken.
Dit is ook wel een fotogeniek beestje met zijn lange haren op de rug en aan de poten.
Toch wel bijzonder wat je ondanks de frisse temperaturen nog allemaal ziet rondvliegen en kruipen aan kleine beestjes.



Reacties

  1. Als je goed kijkt zie je bij de meeste paddenstoelen wel vliegen.
    Het is wel mooi met zo'n macro lens dan krijg je echt mooie foto's.
    Ik doe het met een 70/300 lens.
    Trouwens wat een uitdaging je 365 dagen project nog even vol houden. :-)

    Nog een fijn weekend, Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt en ik heb begrepen dat daar zoals deze ook meerdere soorten zijn die uitsluitend op paddenstoelen vliegen. Voor dit soort onderwerpen is een macrolens inderdaad heel fijn. Het project is inderdaad een uitdaging, maar ook heel leuk om te doen.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland