Dag 176 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 176 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Terwijl we gisteren onze superatleet aan het aanmoedigen waren, stonden we op een gegeven moment onder een buizerdnest. Er zaten tenminste twee bijna vliegvlugge jonge buizerds in het nest. De vogel op de foto was de meest brutale van de twee en maakte ook al prachtige vliegoefeningen en zweefde dan boven het nest. Ook klom hij wel een paar takken hogerop. Ik had nog nooit zo mooi jonge buizerds op een nest gezien, helaas bleek het erg lastig met alle takken om mooie opnamen te maken. Vanwege de hardlopers op het parcours, kon ik ook niet overal staan, dus ik ben blij met deze opname die ik kon maken. De jonge buizerds zullen de komende dagen ongetwijfeld uitvliegen en de hele familie Buizerd zal blij geweest zijn toen de rust rondom hun nest weergekeerd was.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland