Dag 160 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 160 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Veel mensen weten inmiddels wel dat ze me altijd blij kunnen maken met een natuurvondst. Zo kreeg ik vandaag een dode libel, een vrouwtje platbuik, "misschien kun jij daar nog wel wat mee Coby" En ja daar kan ik altijd wel wat mee, al is het maar om zo'n beestje eens van alle kanten te kunnen bekijken. Omdat ik het jullie ook graag wilde laten zien heb ik er even een fotogeniek plekje bij gezocht. Grote blikvanger in mijn tuin is op dit moment de #Cornus kousa. Hij zit nu vol met witte "bloemen", die witte bladeren zijn niet de echte bloem, dat is het bolletje in het midden. Overigens is de Cornus kousa het hele jaar de moeite waard en kleuren de bladeren in de herfst prachtig rood en uit de bloemen ontstaan ook voor mensen eetbare vruchten die heerlijk zoet smaken. En nu is de Cornus kousa dus even het decor voor deze gewezen platbuik dame, een laatste eerbetoon voor dit mooie insect.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland