Dag 171 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 171 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vandaag was, zo wordt voorspeld, voorlopig de laatste echt zomerse dag. Dat wetende greep ik mijn kans om er vanavond nog even fijn op uit te trekken. Heideblauwtjes stonden nog op mijn wensenlijstje voor dit jaar. Ik had ze wel al gezien, maar nog niet mooi vastgelegd. Ik stelde me voor dat ik vanavond mooie foto's kon maken met fijn avondlicht. Hoe later het werd op de avond hoe mooier het licht inderdaad werd. Ik heb nog niet alle foto's bekeken, maar bijgaande foto van een vrouwtje heideblauwtje ben ik in ieder geval al heel tevreden mee. Het was trouwens een avond met verrassingen, zo zag ik de zeldzame reuzenhoutwesp, daar zal ik nog wel foto's van laten zien. En tot mijn stomme verbazing kruiste opeens een vos mijn pad, helaas geen foto's van kunnen maken maar een bijzondere ontmoeting. Je begrijpt dat ik nu nog na zit te genieten van al dat moois.


Reacties

  1. prachtig vlindertje, dat veel te weinig voorkomt in ons land. Je hebt hem mooi vast kunnen leggen zo vanaf een laag standpunt tegen de blauwe lucht.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland