Dag 164 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 164 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Tegenwoordig kunnen we enorm veel informatie vinden over de natuur op internet. De informatie wordt middels tekst, maar veelal ook uitgebreid toegelicht met foto's en filmpjes. Dat was in vroeger tijden heel anders en beperkte de informatie zich tot boeken met zwart/wit gravures en soms wat ingekleurde platen. Vaak waren die boeken alleen maar beschikbaar voor de rijke mensen. 
Gisteren kreeg ik een prachtig cadeau in de vorm van een oude driedelige boekenserie over dieren: Het leven der dieren door A.E.Brehm. 
De boeken zijn van rond 1850 en beschrijven allerlei dieren die men in die tijd kende. Heel interessant om te lezen wat men toen van die dieren wist en hoe men er tegenaan keek. 
Je begrijpt wel dat ik heel blij ben met deze serie boeken. Het lijkt me leuk om er af en toe eens een dier uit te pikken en hier te delen hoe men bijvoorbeeld rond 1850 over de wolf sprak (die toen overigens niet in Nederland voorkwam).



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland