Dag 156 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 156 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het is me opgevallen dat weidehommels dol zijn op de braambloesem. Ik heb het even nagezocht en de braam blijkt inderdaad een topfavoriet te zijn van deze hommelsoort. Voor de weidehommel dus prachtig dat ze in mijn tuin terecht kunnen voor de braambloesem. Maar voor mij ook heel fijn dat de weidehommels op de braamstruik vliegen want ze zorgen voor de bestuiving . En dat ze hun werk goed doen is op deze foto al zichtbaar want er beginnen al bramen gevormd te worden. Zo kun je zien hoe mooi het is als je samen kunt leven met de natuur: hommels blij, braam kan vruchten vormen en mens en dier kunnen straks genieten van overheerlijke bramen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland