Dag 174 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 174 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Nog steeds blijf ik een beetje doorvoeren op de voederplek. Als alles op is en ik er wat nieuw voer neer leg is het maar even en dan zijn de vogels er weer. De laatste dagen zie ik ook steeds heggenmussen. Vermoedelijk zal er een nieuw nestje in de omgeving komen. Heggenmussen hebben een nogal uitbundig liefdesleven en houden er vaak meerdere partners op na. Al die liefdesperikelen vergen vast veel energie. Dit vrouwtje zat een hele tijd te knikkebollen op de voederplek,terwijl ze goed in de gaten werd gehouden door haar vermoedelijke uiteindelijke partner. Hij liet zittend op de nok van de schuur met zijn prachtige zang ook zijn rivalen maar eens even duidelijk weten dat het zijn territorium was. Nadat het vrouwtje haar middagdutje had gedaan en wat had gegeten vlogen ze weer fanatiek achter elkaar aan. Wie weet over een aantal weken weer jonge heggenmusjes, dat zou het tweede legsel zijn dit jaar.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland