Dag 289 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 289 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Zoals ik al eens vaker heb vertelt wordt ik regelmatig even getipt als er ergens iets leuks te zien is.
Zo kreeg ik een foto toegestuurd van deze cocon en of ik die zelf ook nog wilde zien.
Uiteraard wilde ik dat wel en dus is dat de foto van de dag geworden. De cocon
 is best groot, zo'n 2-2,5 cm.
Ik wist eerlijk gezegd niet precies wat het was, ik dacht dat het de pop van een soort nachtvlinder was. maar ik wist ik niet zeker. 

Inmiddels heb ik begrepen dat dit inderdaad een cocon met een pop van een nachtvlinder is en wel van de Kleine Beer.
Ik ga de cocon goed in de gaten blijven houden en ben benieuwd of ik het zal kunnen vastleggen als de vlinder uit de pop gaat komen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland