Dag 277 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 277 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het is dierendag en dus kan het niet anders dan dat er op deze dag een dier in de schijnwerpers staat. Er is al een tijdje een flinke groep spreeuwen in de buurt. Eerst stortten ze zich op de besjes van de vuilbomen in de omgeving, maar sinds een paar dagen hebben ze de besjes van de wilde wingerd in mijn tuin ontdekt. Tot mijn verbazing lieten ze vooralsnog mijn druiven met rust, maar ik geloof dat er inmiddels spreeuwen zijn die ze hebben gevonden. Ik vrees dus dat ik de druiven zal moeten delen met deze schitterende vogels. Ach ze hebben me al enorm vermaakt met hun vrolijke gekeuvel en ik heb deze mooie foto al kunnen maken, dus een wederdienst van mijn kant mag er dan ook wel zijn, dus ze mogen mee eten.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland