Dag 85 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 85 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Het was vanmiddag prima weer om even aan de slag te gaan met het verplaatsen van mijn kruidentuintje. Ik kwam bij het leeghalen van de kruidenbak regenwormen tegen. Dat zijn nuttige diertjes die de kwaliteit van de aarde op peil helpen houden. Ik ben er dus zuinig op. Er was een heel lange worm bij. Ik heb de centimeterband er maar eens naast gelegd en je ziet dat hij ruim 20 cm was. Ik vond dit echt heel lang, maar ze kunnen tot 30 cm worden, wellicht is dit een exemplaar dat die maximale lengte nog wel kan halen.





Reacties

  1. Ik wist niet dat ze zolang kunnen worden, weer wat geleerd.
    Gr jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was ook wel verrast, zo lang had ik ze zelf ook nog nooit gezien. Had er wel eens over gelezen.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  2. Moi, Coby,

    Leuk dat je vandaag ook in de tuin bezig was net als ik. En wormen had ik wel alleen die hele grote dauwwormen ben ik niet tegen gekomen, die liggen 's morgensvroeg na een regen buitje wel eens in mijn tuinpad. Die zijn inderdaad tegen de 30 cm. lang.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland