Dag 148 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 148 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Vandaag een foto van een roos en voor mij niet zomaar eentje. Het is een roos die nog bij mijn ouderlijk huis heeft gestaan. Voor zover ik me herinneren kan heeft die daar al sinds mijn jeugd gestaan. Ik heb er een stek van die inmiddels ook al weer tientallen jaren oud is. Het is slechts een onooglijk struikje, maar ieder jaar opnieuw bloeit hij weer dapper met deze prachtige witte rozen. Je kunt het helaas niet ruiken, maar de geur is ook zo'n heerlijke ouderwetse zoete rozengeur. Een geur die me me terugbrengt naar mijn jeugd. Ik weet nog precies waar deze mooie roos toen stond en hoe er altijd een paar roosjes even op een vaasje werden gezet door mijn moeder. Je begrijpt dat ik dit rozenstruikje nog heel lang hoop te kunnen koesteren.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland