Dag 132 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 132 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Het was een prima dag om de hele dag fijn in de tuin aan de slag te gaan. De #paardenbloemen zijn voor een groot deel inmiddels voorzien van hun mooie pluizenbol. Ik kon het niet laten om er toch weer eentje op de foto te zetten. En ja inderdaad de paardenbloemen hebben ook gewoon een plekje in mijn tuin want het zijn uitstekende insectenplanten. Verder genoten van familie koolmees, een merel kwam even kijken en warempel zag ik ook een mannetje zwartkop in mijn tuin, had hem wel al gehoord, maar nu dan ook gezien.


Reacties

  1. Wij laten de Paardenbloemen ook staan, wat veel mensen maar gek vinden.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat jullie dat ook doen, met jullie tuin heb je een mooi podium om te laten zien dat dat prima kan en waarom je dat doet.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  2. Hoi Coby,
    Opnieuw het bewijs dat in tuinen (als er tenminste planten e.d. in staan) genoeg te zien is als je goed oplet. Lachende viooltjes, drukke vogels en insecten. Wij hebben vlakbij een eksternest. De vogels komen bij ons in de tuin drinken en jagen dan andere vogels, vooral kauwtjes en merels, weg. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er jonge eksters zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ook dichtbij huis valt volop te beleven. Ook hier een eksternest dichtbij, dat zijn toch wel enorme rovers, volgens mij hebben ze hier onlangs een merelnest belaagd en daar wat uit geroofd. Benieuwd hoe dat bij jullie zal gaan.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland