Dag 147 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 147 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Ja hoor ze hebben het gedaan, ik zat er al een paar dagen naar uit te kijken. Het gekwetter vanuit het nestkastje met jonge koolmeesjes werd steeds luider. Op deze warme zondagochtend zijn de kleine koolmeesjes de wijde wereld ingevlogen. Op de foto een van de net uitgevlogen koolmezen, die dapper en nieuwsgierig rondkijkt.
Het waren er als ik goed geteld heb een stuk of acht en er is niets achter gebleven in het nestkastje. Tot zover is het pa en ma koolmees dus gelukt om hun jongen allemaal vliegvlug te krijgen. Het is natuurlijk de vraag of ze echt allemaal volwassen zullen worden, er loeren overal nog gevaren. De jonge koolmezen zijn nog in de omgeving van de tuin en echtpaar koolmees bezoekt de voederplek ook nog regelmatig. Ik hoop het verder allemaal nog wat te kunnen blijven volgen.


Reacties

  1. Hoi Coby,
    Jonge koolmezen volgen in hun doen en laten is ongetwijfeld leuk. er hangt veel af van bedreigingen in de buurt of ze volwassen worden. In onze tuin duiken jonge eksters op, we hadden een nest vlakbij. Eksters zijn helaas ook verzot op jonge vogeltjes.
    De plaat van de keizerlibel is schitterend.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland