Dag 131 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 131 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Bijna ieder jaar broeden er koolmezen in dit nestkastje in mijn tuin. Momenteel wordt er druk gevoerd en als ik goed luister kan ik de jonge meesjes al horen kwetteren. Hier zit een van de ouders met een rupsje in zijn snavel te wachten tot de andere ouder het nestkastje weer heeft verlaten. Als je goed kijkt kun je de andere mees in het kastje zien. Ik heb altijd veel bewondering voor de enorme klus die deze vogelouders moeten klaren. Ze vliegen af en aan met voedsel, dat er gelukkig voldoende lijkt te zijn en hopelijk zullen binnenkort de jonge koolmeesjes uitvliegen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland