Dag 139 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 139 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Eigenlijk was het maar een kille dag hier in Drenthe, maar tegen het eind van de middag kwam opeens de zon er toch nog bij. Daarom besloot ik alsnog even een rondje in de omgeving te maken. Het leuke is dat je nooit weet wat je zult gaan zien. Dit keer was wat mij betreft deze veldleeuwerik de mooiste ontmoeting. Hij (of zij) was bezig om eens even een heerlijk zandbad te nemen. De veldleeuwerik was behoorlijk alert, hier zie je hem luisteren waar dat geklik(van mijn camera) vandaan komt. Een eindje verderop jubelde een andere veldleeuwerik, dat maakte het kijken naar deze veldleeuwerik nog fijner. Het gebeurt me niet zo vaak dat ik zo een veldleeuwerik voor de lens krijg, dus ik ben er blij mee.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland