Dag 133 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 133 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Gisteren had ik een "tuinklussendag" en zo heb ik ook de vogelvoederplek eens even grondig opgeruimd. Dat was ook wel weer nodig. Tot mijn verrassing kwam ik deze Gewone Wimperzwammetjes tegen op een boomstammetje. Die had ik in dit jaargetijde niet verwacht. Heel klein zijn ze, zo'n 2-12mm, maar zo leuk, dus die mogen vandaag in de spotlights.
Overigens heb ik de voederplek wel opnieuw ingericht, want er wordt nog graag gebruik van gemaakt door de vogels. Ze moesten even wennen aan de nieuwe "look", maar komen nu weer onbeschroomd eten halen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland