Zullen we opnieuw winters weer krijgen?

Begin december 2012 was het even een paar dagen prachtig winterweer met sneeuw en een stralend blauwe lucht. Helaas was het maar van korte duur duur, ik heb toen echter wel heel veel foto's kunnen maken. Nu lijkt het er op dat het opnieuw een beetje winter gaat worden en om alvast in de stemming te komen nog wat foto's van begin december 2012.



Heel mooi was het in een parktuin in de omgeving, er hadden nog geen mensen gelopen en alles was bedekt met een smetteloos wit laagje sneeuw. Een beetjes sprookjesachtig en mooi om daar te fotograferen. Wat krijgt alles toch een heel andere sfeer als er sneeuw ligt, ik geniet daar enorm van en hoop dat het er binnenkort weer zo uit ziet.


De grote vijver was gedeeltelijk bedekt met een dun laagje ijs, maar een deel werd open gehouden door eenden en meeuwen. Doordat het vrijwel windstil was waren er mooie spiegelingen en door de sneeuw een fraaie achtergrondskleur. Bij de eenden komen  mooi de kleuren tot hun recht doordat de zon er net zijn middaglicht op kon laten schijnen.



De Kokmeeuwen (Larus ridibundus) werden helaas niet zo mooi beschenen door de zon maar hadden wel heel fraaie spiegelingen. Zo zijn het toch wel plaatjes geworden waar ik tevreden mee ben. Ik eerste instantie zaten ze op de besneeuwde wallenkant, maar ze vonden het niet zo'n goed plan dat ik ze daar vastlegde.
Maar wie weet komt er nog een herkansing om deze witte vogels vast te leggen in de sneeuw.


Ook in de landelijke gebieden was het begin december een feestje om rond te kijken, vooral zaterdag
8 december was een stralende zonovergoten dag en heb ik  afspraken omgezet zodat ik eerst even uitgebreid kon genieten van deze winterse schoonheid. Ik raak daar niet op uitgekeken en ook mijn camera moest even flink zijn best doen om al dit moois vast te leggen.



En als je zoveel foto's hebt kun je er nog eens weer gebruik van maken voor een nieuw blogje. Ik vind al deze foto's de moeite waard om nog even te tonen. Grappig trouwens hoe verschillend mensen op dit soort winterweer reageren, er zijn mensen die er net als ik dol op zijn, maar ook vervente winterhaters die de hele winter alleen maar verlangend uitkijken naar de lente. Voorlopig is het echter nog een aantal maanden wintertijd en kan het met de weersomstandigheden alle kanten op.




Bij de winter horen ook ijspegels en zelfs die waren er in de paar dagen dat het even echt winter was te vinden en nog wel aan een schuur met heel kunstig gemaakte rietversiering.
De vogel is een Kramsvogel die zich wel dicht liet naderen maar weigerde om tussen de takken vandaan te komen. Jammer want ik heb een mooie Kramsvogel ook al tijden op mijn verlanglijstje staan. Deze wintergast is er nog wel een tijdje dus wie weet komt er de komende maanden nog wel een mooie gelegenheid. En nu kijk ik vol verwachting naar het eind van de week uit om te zien of de weersverwachting zal kloppen en ik opnieuw een winterse blog zal kunnen maken.

Reacties

  1. Door je foto's kom ik nog meer in de stemming Coby, ik zit hier echt op te wachten.
    12 december lag ik met de griep in bed, en heb toen geen foto's kunnen maken.
    Jij hebt pracht plaatjes gemaakt, daar geniet ik dan weer van.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Ik reageer eigenlijk zelden maar kijk wel heel vaak, geniet en leer! En ik ben het helemaal met je eens wat de winter betreft: ik ben helemaal weg van sneeuw en ijs! Dus ik help je hopen op een mooi pak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie wintertaferelen....Brrrr....was ik net weer een beetje aan de lentegeuren gewend, wordt het weer kouder! Maar ja, de winter heeft ook z'n charmes. Je foto's zijn hier het bewijs van!

    Fijne avond!
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Cobie zet je Camera maar klaar !!!
    Vrijdag ,Zaterdag , en Zondag gaat het winter worden zeggen ze !!!
    Jij hebt al mooie sneeuw foto's !!
    Kat in het bakkie dus .
    groeten , Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit is heerlijk ,door al dit moois ga je er nog meer naar verlangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi!
    Sinds kort volg ik je blog en ben erg onder de indruk van de mooie winterfoto's. Ik hoop ook dat we volgende week weer echt winters weer krijgen. Het hoort gewoon bij de tijd van het jaar. Lekker wandelen en het gekraak van de sneeuw onder je schoenen. Thuiskomen en dan een beker chocomel of cappuccino.... zalig!
    Fijne avond verder!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Coby,
    Van mij mag het hoor, weer winter!! ik geniet uiteraard erg van jouw mooie beelden maar nóg liever ga ik zelf de sneeuw in ;-)
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Natuurkieker,
    Met deze foto`s verheug ik mij helemaal op nog een vorstperiode.
    Het licht groene blaadje met sneeuw erop, prachtig gevangen en ook de Meeuw en Eenden met spiegeling.
    De weidse landschappen zijn ook erg mooi bij jou Coby.
    Geniet er lekker van als er weer sneeuw komt,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan bij voorbaat al genieten, Coby, als ik deze mooie serie zie. Alleen hoeft het van mij niet zo heftig als vorig jaar te zijn. Toen zijn er toch wel erg veel planten dood gevroren. Mooi zijn je foto's met die blauwe lucht erboven. Net wintersport. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Coby...

    Mooie winterse blog, ik hoop dat het
    er na het weekend ook weer zo uit komt te zien...
    wie weet, beter dan de grauwe en donkere dagen van voor en na de kerst..
    dat ziet er echt triest uit...
    de foto's van je rondje zijn prachtig geworden en daar is idd een blog mee te vullen..
    Prima blog...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Coby, mooie serie foto's van de winter.
    Nou van mij mag het nu beginnen hoor, ik ben het baggerweer van de laatste tijd goed zat.
    Ik hoop zo dat ik dan eindelijk een keer naar buiten kan om iets te fotograferen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hoop ook op wat winters wit!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Coby
    mooie foto's van die winter landschappen.
    ik hoop dat we nog wat winter krijgen dit jaar mooi voor mooie platjes.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Coby, I love your winter landscape pictures, gorgeous. I hope you will have more snow so you can make more nice winter pictures.

    Greetings, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Coby,

    als het goed gaan we bij het naderen van het komende
    weekend inderdaad wat vorst krijgen. Of er sneeuw bij zit
    weet ik niet maar van mij het nu wel gaan sneeuwen.
    Je laat duidelijk zien hoe mooi dat kan zijn :-)
    Hele mooie plaatjes Coby.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Piękne zdjęcia zimowych krajobrazów i ptaków na wodzie. Do nas też dotarła zima. Pozdrawiam.
    Prachtige foto's van de winter landschappen en vogels op het water. Wij kwamen ook in de winter. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als die wintertaferelen toch niet door zouden gaan dit weekend, dan kom ik lekker weer even bij jou op bezoek. Je hebt er wel weer een heel mooie serie foto's van gemaakt. Vooral de eenden en de meeuwen vind ik erg mooi. We wachten het weekend maar af....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is zo ongeveer waar wij de foto's van willen maken maar we zullen als het zo door blijft gaan met spuitbussen kunstsneeuw in de weer moeten. DIt is waar we van dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, als ik dit zie ga ik echt verlangen naar de sneeuw..
    Kouder gaat het wel worden, dus wie weet kunnen we volgende week genieten van een echt winters landschap, ik vind het heerlijk, kom maar met die winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige beelden, vooral je landschappen zijn heel mooi! Laat die winter maar komen!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Coby

    Wat een mooie Foto's.
    Vooral foto 2 vindt ik erg mooi.

    Groetjes Alje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland