Dag 5 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur enWelzijn

Dag 5 van mijn 365 dagenproject met een foto van een pompoen. Je kunt van alles maken van pompoenen, maar ik beperk me altijd tot het maken van pompoenensoep. Het schillen en snijden van een pompoen is niet echt mijn lievelingskarweitje. Deze pompoen was redelijk makkelijk te verwerken, daarom heb ik de pitten bewaard en die zal ik in het voorjaar gaan zaaien.


Wat komt er in de pompoenensoep: naast de pompoen zijn dat 3 uien, 2 appels, 3 teentjes knoflook, een flink stuk gember, ruim 2 tl kerrie, peper en zout naar smaak en 1,25 liter groentebouillon. Probeer het eens in combinatie met een broodje belegd met pindakaas, sambal manis en plakjes komkommer, heerlijk als je thuiskomt van een frisse winterwandeling!




Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland