Bloemetjes en beestjes in de tuin

Een van de voordelen van een eigen tuin is dat je niet altijd op stap hoeft om leuke foto's te kunnen maken. Ik vind het heerlijk om af en toe gewoon lekker wat met de camera in de tuin aan de slag te gaan. Zo heb ik me een paar weken geleden weer eens een middagje met bloemetjes en wat beestjes vermaakt.

kevertje op zuring

strontvlieg

Om te beginnen twee beestjes, een klein kevertje dat op zuring zat, niet in mijn eigen tuin trouwens maar net achter de tuin. Geen idee wat de naam is van dit kleine torretje maar hij zat mooi op de rode zuring. Strontvliegen vind ik ook altijd leuk om even te fotograferen, als de zon er op schijnt lijken ze wel van goud te zijn.




Ik heb prachtige opnamen voorbij zien komen op diverse blogs van boshyacintjes en ook ik heb me er een tijdje mee bezig gehouden. Nog niet zo eenvoudig om daar aantrekkelijke opnamen van te maken. Veel foto's zijn in de prullenmand verdwenen maar deze opnamen ben ik wel content mee. 



Op een gegeven moment liep er een mier over de bloemetjes van de boshyacinten. Zo'n beestje erbij geeft een foto toch iets extra's. Gelukkig had de mier blijkbaar alle tijd want hij bleef ook af en toe eventjes zitten. Vaak rent zo'n diertje van hot naar her en heb je amper kans om een foto te maken.





Ook met de anemoontjes heb ik me een tijdje vermaakt, dat zijn ook mooie bloemetjes om te fotograferen. Er stonden rode tulpjes op de achtergrond die ik er graag als kleuraccent bij wilde hebben. Anemoontjes hebben ook een mooi hart en dus heb ik die er nog maar even extra uitgelicht. 




Tot besluit een paar foto's van viooltjes, ik ben dol op deze bloemetjes en heb diverse vaste soorten in mijn tuin staan. Bovenstaande viooltjes hebben een tijd de vogelvoederplek opgefleurd.  Het leuke van viooltjes vind ik dat ze er in zoveel kleuren zijn, van heel zachte pastelkleuren tot juist heel felle kleuren. En de vorm van een viooltje is ook aantrekkelijk, gewoon mooie bloempjes waar ik altijd weer blij van word.

Reacties

  1. Hoi Coby,

    Om te beginnen denk ik dat het kevertje een bladhaantje is. De foto van de mier (6), het viooltje (13) en tenslotte foto 4 spreken mij het meest aan. Altijd makkelijk als je er niet ver voor op stap hoeft te gaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's Coby, heerlijk als je zo in je eigen tuin aan het fotograferen kan.
    Je hebt hele mooie bloemen in de tuin, zeker die viooltjes zijn prachtig een kleurrijk bloemetje die het altijd goed doet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het schitterende foto,s. Ja dat boshyacintje is niet makkelijk te fotograferen dat heb ik ook al eens gemerkt.
    De mier is een klein kadootje. Al met al een prachtige reeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Ik heb met mijn verloofde ook een huis gekocht en kan ook voor het eerst aan een tuin beginnen. Wat een weelde lijkt me dat!
    Leuk zeg dat kevertje.

    Groeten John

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hoeft zeker niet ver weg om mooie foto's te maken Coby, zelf fotografeer ik ook vaak in de tuin.
    Mooie serie laat je zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie frisse serie, vooral de mier (eerste foto) op de boshyacint vind ik heel erg mooi. De rest is ook een genot om naar te kijken. Ik krijg toch ook weer zin om naar buiten te gaan voor de bloemen en de beestjes.
    groetjes ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Coby,
    je torretje is een bladhaantje en dat is inderdaad een heel klein torretje.
    Je strontvlieg heb je prachtig vastgelegd met mooie kleuren en mooi scherp.
    Je bloemetjes vind ik echt heel mooi waarbij de viooltjes er wel uitspringen.
    Ook het hartje van de anemoontjes vind ik heel erg mooi gedaan.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland