Heidelibel op bloeiende Hei

Ik was op een klein natuurterreintje en zag allemaal Heidelibellen rondvliegen.
Het leek me leuk om een Heidelibel vast te leggen op de bloeiende heide.
Vaak zitten ze  op de zanderige grond, maar af en toe was er eentje zo aardig
om te doen wat ik graag wilde.
En zo is het inderdaad gelukt om een paar foto's te maken van Heidelibellen, waar ik best tevreden over ben.

Heidelibel     100mm macro   f8  1/400  iso 400

Bloeiende Heide  100mm macro  f8   1/250     iso 400


Heidelibel   100mm macro  f8  1/160   -0.3   iso 400


Reacties

  1. Hallo Coby

    Prachtig die gekleurde heide.
    Mooi vast gelegd de libelle op de hei.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig om deze heidelibel te zien coby, je geduld is op prijs gesteld en je hebt ze magnifiek in beeld gebracht, mijn complimenten!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn wel een hele mooie foto's , heb er vanmiddag ook een paar met de 100 mm gemaakt, toen ik snel nog even ging kijken of er hagedissen zaten, had bijna de hele dag geregend.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke fotootjes Coby, en ook weer zo ontzettend scherp! Ik vind ze best lastig om te fotograferen, maar soms lukt het me (dat zag je hihi....)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, deze heidelibellen, heb je nu het mannetje (rood) en vrouwtje (gelig) te pakken. De tweede foto van de hei vind ik prachtig, zo had ik er vorige week eentje willen maken, dat zat in mijn hoofd zo, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Coby,
    Ja, heidelibellen horen op heide zou je zeggen, maar ik heb ze op de hei zelfs nauwelijks gezien, helaas.
    Mooie plaatjes zijn het geworden en interessant dat je de exif erbij gezet hebt
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo moet hij eigenlijk wel. Hier in de polder ontbreek de heide enkel de libel is er. Maar heb je ze bij elkander dan heeft het voor het totale beeld absoluut een streepje voor nog bovenop het fraaie macrowerk van het mooiste insect van ons landje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi ik had vandaag naar de hei gegaan maar met dit weer maar even uitgesteld.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland